2016年度


論文

  • 化学反応速度論にもとづくオクタン価リファレンス燃料の着火遅れ式(第2報)―低温酸化反応を経由する低温条件の着火過程―
    中谷匡希(大阪工業大学),桑原一成(大阪工業大学),多田卓矢(光菱電機),古谷正広(名古屋工業大学),小橋好充(金沢工業大学),酒井康行(福井大学),松村恵理子,千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.1(2016),pp.9-15
  • OpenFOAMを用いたディーゼル噴霧のLES解析
    花崎稔,小前淳,松村恵理子,千田二郎,堀司(大阪大学)
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.2(2016),pp.273-278
  • OpenFOAMを用いた大規模並列計算によるディーゼル噴霧解析の高速化
    堀司(大阪大学),柴垣大貴(大阪大学),花崎稔,松村恵理子,千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.2(2016),pp.267-272
  • 減圧沸騰噴霧を利用した火炎内ナノ粒子燃焼合成法の構築(TiO2 微粒子特性におよぼす原料噴射条件,当量比の影響)
    大嶋元啓(富山県立大学),米田安那,浅川野人,松村恵理子,千田二郎,石田耕三(株式会社堀場製作所)
    日本機械学会論文集Vol.82, No.840
  • ディーゼルエンジンの熱効率および排気性能向上に向けた噴 霧内EGRに関する研究 - CO2ガス溶解燃料がディーゼル噴霧の燃焼特性に与える影響-
    吉田裕平,西上諒太,川端裕二(ヤンマー株式会社),表洪志(ヤンマー株式会社),松村恵理子,千田 二郎 
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.3(2016),pp.691-696
  • ディーゼルエンジン排気管内インジェクタから噴射される後処理用燃料噴霧の挙動(第1報)-異なる雰囲気条件における壁面衝突噴霧の挙動解析-
    浅川野人,酒谷昇吾,松村恵理子,北村高明(日本自動車研究所),植西徹(トヨタ自動車株式会社),渡邊哲也(三菱自動車工業株式会社)
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.5(2016),pp.1033-1038
  • ディーゼルエンジン排気管内インジェクタから噴射される後処理用燃料噴霧の挙動(第2報)-スワールノズルにおける噴霧形成過程の数値解析-
    吉田裕平,田畑弘隆,松村恵理子,北村高明(日本自動車研究所),植西徹(トヨタ自動車株式会社),渡邊哲也(三菱自動車工業株式会社)
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.5(2016),pp.1039-1044
  • 急速圧縮膨張装置を用いたディーゼル機関における後燃えの原因究明
    福地翔一,増田裕之,松村恵理子,千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.5(2016),pp.1045-1050
  • ノズル内キャビテーションが非定常噴霧に及ぼす影響(第1報)-ノズル拡大倍率の違いによる影響-
    松村恵理子,稲垣良介,山崎貴義,羽原輝晃(トヨタ自動車株式会社),三谷信一(トヨタ自動車株式会社),千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.5(2016),pp.1051-1056
  • ノズル内キャビテーションが非定常噴霧に及ぼす影響(第2報)-噴孔管長比の変化による影響-
    松村恵理子,稲垣良介,山崎貴義,羽原輝晃(トヨタ自動車株式会社),三谷信一(トヨタ自動車株式会社),千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.5(2016),pp.1057-1062
  • 直噴ガソリンエンジン用マルチホールノズルの噴霧解析
    向山智之,吉田裕平,松村恵理子
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.5(2016),pp.1067-1072
  • Behavior of Fuel Spray injected by Tailpipe Injector for Post treatment of Diesel Engine Emissions
    Hirotaka Tabata, Shogo Sakatani, Eriko Matsumura
    FISITA 2016 World Automotive Congress, F2016-SC-003, pp.1-13
  • Experimental analysis on free spray and impinging spray of the swirl nozzle under low injection pressure
    Shogo Sakatani, Akihiro Niwa, Jun kaniyu, Eriko Matsumura
    FISITA 2016 World Automotive Congress, F2016-SC-014, pp.1-10
  • Experimental analysis of spray characteristics using fuel heating for D.I.S.I engines
    Eriko Matsumura, Keitaro Imori, Yudai Sakai, Jiro Senda
    ILASS-Asia 2016, 18th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems
    131, pp.1-7
  • The New Cavitation Bubble Model inside the Nozzle in Consideration of the Bubble Dynamics with Bubble Nucleation Mode
    Shingo Murakami, Vikas Semwal, Masahiro Matsuura, Eriko Matsumura, Jiro Senda
    ILASS-Asia 2016, 18th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems
    133, pp.1-9
  • Artificial Control in Spray Combustion Process Based on Fuel Design Concept for Engine Systems
    Jiro Senda
    ILASS-Asia 2016, 18th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems
  • Analysis in Unsteady Evaporating Gasoline Spray with LIEF Method
    Masahiro Matsuura, Vikas Semwal, Shingo Murakami, Eriko Matsumura, Jiro Senda
    ILASS-Asia 2016, 18th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems
    132, pp.1-7
  • Verification of Breakup Model for Direct Injection Gasoline Spray
    Tomoyuki Mukayama, Hirotaka Tabata, Eriko Matsumura, Jiro Senda
    ILASS-Asia 2016, 18th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems
    134, pp.1-9
  • A Consideration on Cavitation and Flash Boiling Atomization
    Masataka Arai, Jiro Senda, Min Xu
    ILASS-Asia 2016, 18th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems
    121, pp.1-10
  • Experimental analysis on the swirl spray formation under low injection pressure
    Shogo Sakatani, Akihiro Niwa, Jun kaniyu, Eriko Matsumura
    ILASS-Asia 2016, 18th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems
    138, pp.1-7
  • Reduction of Reaction Mechanism for n-Tridecane Based on Knowledge of Detailed Reaction Paths
    Kazunari Kuwahara, Osaka Institute of Technology; Tadashi Matsuo, ThreeBond Co., Ltd.; Yasuyuki Sakai, University of Fukui; Yoshimitsu Kobashi, Hokkaido University; Tsukasa Hori, Kobe University;
    Eriko Matsumura, Jiro Senda, Doshisha University
    SAE 2016 International Powertrains, Fuels&Lubricants Meeting,2016-01-2238, pp.1-22
  • 低カロリーガスを用いた過給機付き小型ガスエンジンにおける高効率および低エミッション化の基礎研究
    米田知史,渡邊勇太(ヤンマー中央研究所),萩原良一(ヤンマー中央研究所),中園徹(ヤンマー中央研究所),松村恵理子,千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.6(2016),pp.1235-1040
  • ガソリン直噴インジェクタノズルの高噴射圧化による噴霧特性解析
    植木毅(日本自動車部品総合研究所),後藤守康(日本自動車部品総合研究所),松村恵理子,千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.6(2016),pp.1253-1258
  • ディーゼル噴霧火炎における壁面熱損失に関する研究(第1報) -噴射圧力が熱流束に及ぼす影響-
    巽健,前田篤志,宮田哲次,小橋好充(北海道大学),桑原一成(大阪工業大学),松村 恵理子,千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.6(2016),pp.1291-1298
  • WAVE-MTABモデルの切り替え手法の改良および相似則を用いたディーゼル噴霧のLES解析
    川口潤也,花崎稔,堀司(神戸大学),松村恵理子,千田二郎
    自動車技術会論文集,Vol.47,No.6(2016),pp.1311-1318
  • 環境/エネルギー問題と今後の持続可能社会-経産省:次世代エネルギー・社会システム実証事業などの事例紹介を含めて-
    千田二郎
    私立大学環境保全協議会会誌,第24号,pp.45-51
  • Introduction of Hydrogen Power Generation and Smart Energy Grid Community in Doshisha Univ. and Kyoto-Keihanna Area
    Jiro Senda
    9th KIFEE in Kyoto